Saturday, December 22, 2007

Applying the concept of mind map

22 December 2007

Introduction

Applying the concept of mind map  I have started this blog to apply the concept of "mind map". The blog entries consist of mind maps and notes. These entries are experiments. I aim at expressing the ideas and words as clearly as possible using mind maps. Such mind maps should create new ideas and relationships among ideas. These mind maps are drawn without pre-defined limits such as pre-defined sizes of shapes. This helps to free my way of thinking.

  There have been a lot of discussion about the benefits of mind maps. I would like to use mind maps to encourage thinking about everyday life. Perhaps new ideas are generated in this way.

  Similar to the way that people want to choose from a lot of clip art items, people may also want to choose from many mind maps for generating ideas at school or in other situations. Maps help people to find their directions. Likewise, mind maps help people to find their concepts, so they do not lose their way.

  I have been trying to adopt materials from Wikipedia because these materials are not copyrighted materials and they are of a good quality in terms of general use. See this license for copyright issues. I have also been adding information based on websites in Wikipedia entries. I will refer to other websites if Wikipedia is not sufficient for making useful mind maps.

  Mind maps are intended for stimulating people's innovation. I agree with some people: "Do not draw a mind map for the sake of drawing it."

MMAPP (Mindmapapp)

Related information:
Practical skill [How do you make mind maps in this blog?]

===============================================

簡介

運用腦圖概念
  我一開始這個博客,就想從腦圖概念應用出發。每次輸入,我都會用腦圖和筆記。這些都是實驗。我希望運用腦圖,意念、文字都從此更清楚、更明確。這些腦圖應創建新意念並由意念之間建立新的關係。腦圖繪製時,不受諸如預設圖形大小的局限。這樣就幫助我的想法突破壁壘,自由奔放。

  與腦圖好處相關的討論,不勝枚舉。我想用腦圖為日常生活增添思考。可能新的意念由此而來。

  如同人想運用美工圖案,在千百幅中挑選出來,人可能想由眾多的腦圖中挑一部分,在學校裡發揮創意,或者在其它情況集思廣益。正如地圖給人地理的方向,腦圖給人概念的指引,避免迷途。

  我嘗試從 Wikipedia 找到合用的材料,因為 Wikipedia 的材料容許自由使用﹙並非版權所有﹚,而普通用途來說, Wikipedia 的材料素質良好。版權問題,請看許可證。我也從 Wikipedia 的項目中,根據列出來的網站,加入資訊。如 Wikipedia 的資訊不足以製作有用的腦圖,我會查看其它網站。

  腦圖希望人倍添創意,我同意部分人的建議:“不要為繪圖而繪圖。”

MMAPP (Mindmapapp)

相關資訊:
實用技巧 [你如何在這個博客製作腦圖?]

2007年12月22日

===============================================

简介

运用脑图概念

我一开始这个博客,就想从脑图概念应用出发。每次输入,我都会用脑图和笔记。这些都是实验。我希望运用脑图,意念、文字都从此更清楚、更明确。这些脑图应创建新意念并由意念之间建立新的关系。脑图绘制时,不受诸如预设图形大小的局限。这样就帮助我的想法突破壁垒,自由奔放。


与脑图好处相关的讨论,不胜枚举。我想用脑图为日常生活增添思考。可能新的意念由此而来。


如同人想运用美工图案,在千百幅中挑选出来,人可能想由众多的脑图中挑一部分,在学校里发挥创意,或者在其它情况集思广益。正如地图给人地理的方向,脑图给人概念的指引,避免迷途。


我尝试从Wikipedia找到合用的材料,因为Wikipedia的材料容许自由使用﹙并非版权所有﹚,而普通用途来说, Wikipedia的材料素质良好。版权问题,请看许可证。我也从Wikipedia的项目中,根据列出来的网站,加入资讯。如Wikipedia的资讯不足以制作有用的脑图,我会查看其它网站。


脑图希望人倍添创意,我同意部分人的建议:“不要为绘图而绘图。”


MMAPP (Mindmapapp)


相关资讯:

实用技巧[你如何在这个博客制作脑图? ]


20071222

No comments: